Скрипторий: Monster - carved beast (rage of elements)
Назад к списку всех объектов Rage Of ElementsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАMonster - carved beast (rage of elements)
Carved Beast
Creature 6
Description
An untold number of stumps carved into roughly hewn animal shapes roam the Plane of Wood. The statue portion of these carved beasts is incapable of articulated movement, though the living wood at their base is fully animate. When left to their own devices, carved beasts prefer to roughly mimic the behaviors of the animals they resemble, like children playing with inarticulate toys.
Recall Knowledge - Elemental ( Arcana, Nature): DC 22
Recall Knowledge - Plant ( Nature): DC 22
Unspecific Lore: DC 20
Specific Lore: DC 17
Recall Knowledge - Elemental ( Arcana, Nature): DC 22
Recall Knowledge - Plant ( Nature): DC 22
Unspecific Lore: DC 20
Specific Lore: DC 17
Source Rage of Elements
Perception +16
Skills Nature +15, Stealth +16 (+19 when posing as a mundane wooden statue)
Str +2, Dex +4, Con +3, Int +0, Wis +1, Cha +2
Top-Heavy While the carved beast is not Dug In (see below), its unwieldy design leaves it vulnerable to falling over. The DC of any attempt to knock the carved beast prone is reduced by 5, and the beast takes a –5 status penalty to any check or save it attempts to resist being knocked prone. Additionally, whenever the beast fails to Trip opponents with its roots Strike, it critically fails instead. If successfully Shoved by an opponent, the beast must succeed at a DC 20 Reflex save or fall prone.
AC 22 (24 while Dug In); Fort +13 (+15 while Dug In), Ref +9, Will +17
HP 92; Immunities bleed, paralyzed, poison, sleep; Weaknesses axes 5, fire 10
Speed 25 feet
Melee shove), Damage 2d8+5 (3d8+5 while Dug In) bludgeoning plus Knockdown statue +15 [+10/+5] ( Melee finesse, trip), Damage 2d8+5 bludgeoning roots +17 [+12/+7] ( Dig In Shove attack. The carved beast digs its roots into the ground for better protection and purchase. While Dug In, the carved beast can't Stride nor use its roots Strike; however, this also negates the effects of top-heavy, grants the beast a +2 status bonus to its AC and Fortitude saves, and increases the damage of its statue Strike by 1d8. The carved beast can spend an action on its turn to end the effect; alternatively, the effect ends when the carved beast is moved by force, such as via a successful
Perception +16
Skills Nature +15, Stealth +16 (+19 when posing as a mundane wooden statue)
Str +2, Dex +4, Con +3, Int +0, Wis +1, Cha +2
Top-Heavy While the carved beast is not Dug In (see below), its unwieldy design leaves it vulnerable to falling over. The DC of any attempt to knock the carved beast prone is reduced by 5, and the beast takes a –5 status penalty to any check or save it attempts to resist being knocked prone. Additionally, whenever the beast fails to Trip opponents with its roots Strike, it critically fails instead. If successfully Shoved by an opponent, the beast must succeed at a DC 20 Reflex save or fall prone.
AC 22 (24 while Dug In); Fort +13 (+15 while Dug In), Ref +9, Will +17
HP 92; Immunities bleed, paralyzed, poison, sleep; Weaknesses axes 5, fire 10
Speed 25 feet
Melee shove), Damage 2d8+5 (3d8+5 while Dug In) bludgeoning plus Knockdown statue +15 [+10/+5] ( Melee finesse, trip), Damage 2d8+5 bludgeoning roots +17 [+12/+7] ( Dig In Shove attack. The carved beast digs its roots into the ground for better protection and purchase. While Dug In, the carved beast can't Stride nor use its roots Strike; however, this also negates the effects of top-heavy, grants the beast a +2 status bonus to its AC and Fortitude saves, and increases the damage of its statue Strike by 1d8. The carved beast can spend an action on its turn to end the effect; alternatively, the effect ends when the carved beast is moved by force, such as via a successful